Burse, anul universitar 2025-2026
BURSE DE PERFORMANȚĂ
Pentru anul I de studii nivel licență, criteriul de atribuire al bursei pentru performanță este media obținută la concursul de admitere (media de la Bacalaureat). Studenții care au fost admiși fără concurs de admitere, pe baza rezultatelor obținute la olimpiadele școlare organizate de Ministerul Educației, se consideră admiși cu media 10,00. Nu este necesară cererea de solicitare a bursei, dar după afișarea rezultatelor se vor depune declarația de acceptare și extrasul de cont, conform Calendarului de burse (nu trebuie să se vadă sumele, ci IBAN-ul si deținătorul).
Pentru anii II-III de studii nivel licență și anul II de studii nivel master, criteriul de atribuire a bursei pentru performanță este media obținută în anul universitar precedent. Nu este necesară cererea de solicitare a bursei, dar după afișarea rezultatelor se vor depune declarația de acceptare și extrasul de cont, conform Calendarului de burse (nu trebuie să se vadă sumele, ci IBAN-ul si deținătorul).
Pentru anul I de studii nivel master, va fi organizat un examen la fiecare program de master. Tematica și Bibliografie pentru fiecare program sunt disponibile mai jos.
Vă rugăm să respectați termenele limită din Calendarul de burse și să parcurgeți în integralitate Metodologia pentru acordarea burselor și altor forme de sprijin pentru studenţii Universității din București și alte informații disponibile pe: https://unibuc.ro/student-ub/burse/ și https://istorie.unibuc.ro/facultate/burse/
Solicitările pentru acordarea burselor sociale (și documentele doveditoare) se depun fizic la Secretariat: la secretara de an, respectând Calendarul afișat și programul de lucru al Secretariatului.
Studenții care nu depun cerere pentru tipurile de burse menționate nu pot figura pe respectivele liste de burse, indiferent de situația lor școlară sau socială.
În cazul în care după consultarea Metodologiei de acordare a burselor și a informațiilor de pe această pagină mai există întrebări și nelămuriri acestea se pot transmite prin e-mail (doar cu adresa instituțională) la adresa: burse@istorie.unibuc.ro.
Calendar
Metodologie
F.I.U.B., anul universitar 2025-2026
Conform Metodologiei pentru acordarea burselor și altor forme de sprijin pentru studenţii Universității din București, alocarea burselor sociale se face astfel:
– bursa socială se acordă doar pentru studenții de la învățământul cu frecvență înmatriculați pe locurile finanțate de la bugetul de stat, până la împlinirea vârstei de 35 de ani;
– bursele sociale pe criterii medicale se acordă fără a se lua în considerare nivelul venitului mediu pe membru de familie;
– celelalte categorii de burse sociale care au la bază criteriul de venituri se acordă în ordinea crescătoare a veniturilor obținute, indiferent de ciclul de studii (licență/master) și indiferent de anul de studii (în limita fondului de burse disponibil).
Documente necesare pentru depunerea dosarelor de bursă pe criterii sociale, pentru solicitanții studenți ale căror venituri pe membru de familie nu depășesc venitul minim net pe economie; studenți proveniți din case de copii sau centre de plasament familial; studenți orfani de unul sau ambii părinți; studenții care provin din familii monoparentale.
Opisuri pentru dosare sociale (vă rugăm printarea lor în prealabil, completarea se va face împreună cu doamnele secretare).
- Declarația pe propria răspundere (olografă) privind veniturile nete, cu caracter permanent, obținute pe ultimele 12 luni anterioare cererii (octombrie 2024 – septembrie 2025), realizate de membrii familiei, supuse impozitului pe venit (Anexa 1);
- Acordul privind prelucrarea datelor cu caracter personal pentru verificarea respectării criteriilor de acordare a bursei: pentru student și pentru fiecare membru al familiei, cu vârsta de cel puțin 16 ani (acorduri olografe) (Anexele 2-3);
- Tabel cu componența familiei (Anexa 5)
- Copii CI/BI (student + membrii familiei, luați în calcul)
- Copii ale certificatelor de naștere pentru frații sau surorile care nu au carte de identitate (sub 14 ani);
- Adeverințe de elev/student de la unitatea de învățământ, pentru frații sau surorile din sistemul preuniversitar sau universitar la zi;
- Certificatul de căsătorie al studentului, unde este cazul;
- Extras de cont (student), nu trebuie să se vadă sumele, ci IBAN-ul si deținătorul
- Copii de pe acte de stare civilă/ decizia instanței de menținere a stării de arest sau raportul de anchetă socială în cazul părinților dispăruți, dacă este cazul;
- Copii ale certificatului/ certificatelor de deces al/ ale părintelui/ părinților – pentru solicitanții studenți cu vârsta de până la 26 de ani orfani de unul sau doi părinți;
- Certificat de divorț al părinților, unde este cazul, și dovada plății pensiei alimentare;
- Documente justificative privind situația în care se află (de ex: hotărâre de divorț/certificat de divorț; declarație notarială a părintelui care are studentul în întreținere, în cazul în care părinții nu au fost căsătoriți) – pentru studenţii (cu vârsta de până la 26 de ani) care provin din familii monoparentale, unde este cazul;
- Adeverință din care să rezulte că solicitantul se află într-un centru de plasament sau copie a hotărârii judecătorești din care să rezulte că solicitantul se află în plasament familial, unde este cazul;
- Ancheta socială este obligatorie doar în cazul în care nimeni din familia studentului, incluzându-l și pe acesta, nu realizează venituri sau cel puțin un părinte al studentului lucrează sau domiciliază în străinătate. Pentru situațiile în care există suspiciuni rezonabile, comisia de evaluare a cererii pentru acordarea bursei sociale poate solicita studentului să prezinte raportul de anchetă socială, realizat cu respectarea prevederilor legale, din care să reiasă situația exactă a familiei acestuia;
- În cazul în care studentul solicitant sau un membru al familiei acestuia obține venituri cu caracter permanent care nu sunt înregistrate în evidențele ANAF, este obligatorie depunerea unei adeverințe de venit eliberată de angajator, aferentă ultimelor 12 luni anterioare depunerii cererii;
- Alte declarații notariale (de exemplu: în cazul unui student care provine din familie monoparentală și care nu are legătură cu părintele înstrăinat, acesta poate da o declarație notarială că nu este întreținut și nu are nicio legătură cu părintele înstrăinat);
- Certificat de la un medic de specialitate, altul decât medicul de familie, în care să se prezinte evoluția și tabloul clinic al problemei medicale de care suferă studentul și care se încadrează în prevederile art. 10 alin. (9) lit. b) din Ordinul de Ministru 6463/2023. Acest certificat trebuie vizat de Cabinetul Medical Universitar sau însoțit de o adeverință eliberată de Cabinetul Medical Universitar, care să precizeze: „Se încadrează în lista de afecțiuni din Metodologia UB.” sau
Certificat de încadrare în grad de handicap locomotor și încadrat într-un grad de invaliditate, vizat de Dispensarul Medical Universitar sau însoțit de o adeverință eliberată de Dispensarul Medical Universitar, care să precizeze: „Se încadrează în lista de afecțiuni din Metodologia UB.”Viza/adeverința trebuie să fie eliberată de Dispensarul Medical Universitar în perioada de depunere a dosarelor.
Metodologie de acordare a burselor și a altor forme de sprijin financiar de la bugetul de stat pentru studenții și cursanții din învățământul superior de stat, învățământ cu frecvență, licență și master din Universitatea din București, aprobată de Senatul Universității din București în data de 26.09.2025
Ordinul nr. 4957 din 31 iulie 2025 al ministrului Educației, pentru modificarea anexei la ordinul ministrului Educației nr. 6463/2023
Ordinul nr. 4958 din 31 iulie 2025 al ministrului Educației, pentru modificarea Ordinului ministrului Educației nr. 7296/2024
Ordinului ministrului Educației nr. 7296/2024 din 24 octombrie 2024
Anexe metodologice
