carol.capita@istorie.unibuc.ro
2012 – 2018 – Doctorat – Universitatea din București, Facultatea de Științele Educației, Școala Doctorală în Științele Educației
Formare în domeniul pedagogiei generale, a didacticii învățământului superior
Metode de cercetare în domeniul științelor educației
1992 – 2005 – Doctorat- Universitatea din București, Facultatea de Istorie
1984 – 1988 – Licență – Universitatea din București, Facultatea de Istorie-Filosofie, secția Istorie-Filosofie, specializarea Istorie Antică
Direcții de cercetare:
- Arheologie generală;
- Arheologie pre și protoistorică, arheologie miceniană;
- Antropologia economică a societăților pre și protoistorice
- Antropologia economică a primitivilor contemporani
- Meta-analiză în arheologie
Tehnici educaționale – stiluri de învățare
Publicații:
Cărți:
- Bordeiul și palatul, Ed. Tritonic, București 2009
- Introducere in preistorie. Vol.1 – cadrul general, Editura Universitară, Bucuresti, 2015
- Utilizarea surselor primare în predarea istoriei, Ed. Universității București, 2012, co-autor
- Tendințe în didactica istoriei, Ed. Paralela 45, Pitești, 2004, co-autor
- Moesica et Christiana : studies in honour of professor Alexandru Barnea, Ed. Istros, Brăila, 2016, co-editor
- Istoria femeii din România în documente (1866-1918), Editura Universităţii din Bucureşti, Bucureşti, 2008, co-editor
Studii :
- Searching the „golden rule”– curriculum articulation in the Romanian National Curriculum. În The European Proceedings of Social & Behavioural Sciences EpSBS, vol. LXVII – EDUWORLD 2018
- Didactica istoriei în învățământul primar: de unde și cum învață elevii despre trecut. În Pânișoară, O.I., Manolescu M. (coord.), Pedagogia învățământului primar și preșcolar, Iași: Editura Polirom, 2019, co-autor
- Relevance of Training Profiles for High Schools in Relation to Student Motivation. The European Proceedings of Social and Behavioral Sciences, vol. XXIII, 2017, co-autor
- Anthropology and Archaeology: the 100 Years War? În: Annales d’Université Târgoviște, section d’archéologie et d’histoire, tome XIX/2017
- Mentor şi mentoratul sau despre prospeţimea unui personaj antic. În Neacşu, I., Iucu, R., Marin, E. (coord.), Calitatea proiectelor / programelor de formare – Construcţie, implementare, evaluare. Volum omagial dedicat profesorului Dan Potolea. București: Editura Ars Docendi, 2017 ,co-autor
- The Transition from Classic to Digital Textbooks – The Case of History Teaching. În: I. Roceanu (Ed.), eLearning Vision 2020, publicatie online (ProQuest)
- Doing oral History – challenges and opportunities for the Romanian Schools. În: Trškan, D., (Ed.), Oral history education: dialogue with the past. 1st ed. Ljubljana: Slovenian National Commission for UNESCO, co-autor
- Learning styles in Higher Education. A case study in History training. Procedia – Social and Behavioral Sciences, 2015
- The Arab world in Romanian History Textbooks, în The Arab World in histrory curricula and textbooks (coord., Danijela Traskan), Slovenian National Comission for UNESCO, Ljubljana, 2014, co-autor
- O comparație între modelele educaționale ale lui Jan Amos Comenius și Jean-Jacques Rousseau, în O. Mândruț (ed.), Curriculum și didactică. Elemente inovative actuale,„Vasile Goldiş” University Press, Arad, 2013
- Looking through the window: the world in Romanian post 1989 textbooks, în Council of Europe (ed.), Shared histories for a Europe without dividing lines, Council of Europe Publishing & Deep Design, http://shared-histories.coe.int)
- Teacher’s perceptions about one’s own process of learning and about student’s learning, în INTED Proceedings, Valencia, 2014, co-autor
- Personajul feminin în predarea istoriei, în S. P. Bolovan et alii (coord.), A preda sau a învăța, Presa Universitară Clujeană, Cluj-Napoca 2009, co-autor
- Learning Styles and Teaching Styles – Where Is the Difference?, în Revista de Pedagogie, LIX (4) 2011
- European Projects and National Developments. The Case of Initial History Teacher Training in Romania. Procedia – Social and Behavioral Sciences 2012, co-autor
- The 1848 Revolution in the Romanian Principalities. Continuity and Discontinuity. În R. Stradling, Crossroads of European histories, Council of Europe Publishing, Strasbourg, 2006, co-autor
- Small World, Big Country. A Reappraisal of Europe in Romanian History Textbooks. În Van Der Leuw-Roord, J. (Ed.), History for Today and Tomorrow. What Does Europe Mean for School History, Shaping European History, Körber Stiftung, Hamburg 2001
- Teaching History to Ten-Year-Olds in England and Romania. În Education 3-13, The Professional Journal for Primary Education, 29/2, 2001, co-autor
- Dimensions of European History in Romanian History Textbooks, în P. X. Xochellis & F. T. Toloudi (Eds.). În The Image of the “Other”/Neighbour in the School Textbooks of the Balkan Countries, Athens 2001 (varianta în limba greacă în 2000), co-autor
- Reflections on the Oil Production in Mycenaean Greece. În M. Ciho, V. Nistor, D. Zaharia (Eds.) Le temps de l’Histoire I, Bucharest 1998
- Prehistoire imaginaire et imaginaire prehistorique. În Analele Universităţii Bucureşti, Seria Istorie, 1992
c) cursuri post-universitare
- Didactica Istoriei I, PIR, MEdC, Bucuresti 2005, co-autor, 2 ediții
- Didactica Istoriei II, PIR, MEdC, Bucuresti 2005, co-autor, 2 ediții
- Istoria artei, PIR, MedC, Bucuresti, 2007, co-autor, 2 ediții
- Educație non-formală, istorie si comunicare – curs optional, PIR, MEdC, Bucuresti 2007, co-autor, 2 ediții
- Predarea istoriei si educatia civică – curs optional, PIR, MedC, Bucuresti, 2007, co-autor, 2 ediții
- Didactica ariei Om și societate, PIR, MEdC, 2007, co-autor
Stiluri de predare – stiluri de învățare, suport de curs (fără ISBN) d) traduceri R. Stradling, Multiperspectivitatea: un ghid pentru profesori, Editura Universitară, București, 2014 R. Gollob & W. Weidinger, A creşte în democraţie, Ed. Universitară, Bucureşti, 2017 |
Rapoarte de cercetare arheologică: 14 rapoarte de cercetare (1998 –prezent) cu privire la cercetările de la Adamclisi, jud. Constanța (co-autor, membru în colectiv)
Proiecte
a) internaționale
- ˮCrossroads of European History – Multiple outlooks on five key moments in the history of Europe„, proiect al Consiliului Europei – membru în echipa de co-ordonare a proiectului şi în consiliul de publicare
- “Assessment, tutorial structures and initial teacher education of trainee students in the subjects Political/Civic Education, Social/Cultural Studies and History in Europe – A comparative study on Structures and Standards of Initial Training for History Teachers in Europe”, proiect KA1 (proiect transversal de cercetare) – manager al echipei din România şi expert naţional
- Shared histories for a Europe without dividing lines, proiect al Consiliului Europei, membru în grupul de lucru, co-autor
b) naționale
- Europaeus – Program postdoctoral (POSDRU 64162), beneficiar Universitatea din București, manager asistent, manager
- Inovaţie şi performanţă în dezvoltarea profesională a cadrelor didactice din mediul urban, beneficiarMECTS – UMPFE, expert
- Proces educaţional optimizat în viziunea competenţelor societăţii cunoaşterii (POSDRU/55/1.1/S/25952), beneficiar MECTS – UMPFE, expert
- CRED – curriculum relevant, educaţie deschisă pentru toţi – expert curriculum
Afilieri
- Centrul de Istorie Comparată a Societăților Antice (membru)
- Romanian Archaeological Institute in Athens (membru)
- Institutul de Științe ale Educației (cercetător asociat)
- History Educators International Network, HEIRNET (membru, membru în colectivul de redacție)
- Clubul universitar de cartofilie, maximafilie și filatelie (președinte)